top of page

ECOlogisch(er) leven?

Zero waste, plastic free, ecologisch leven, low impact of zelfs no impact,... Wat betekent dit allemaal? Mag je dan helemaal geen afval produceren, nooit iets kopen dat uit plastic bestaat of in plastic verpakt is, enkel groenten en fruit biologisch geteeld en liefst lokaal geproduceerd?

Wel, in mijn geval betektent dit bewuster inkopen doen (heb ik dit product echt nodig?), waarbij ik probeer om onnodige verpakking te vermijden, maar waar alles wel haalbaar blijft.

Volledig zero waste of plastic-vrij leven is onmogelijk, denk maar aan het toetsenbord waar ik momenteel gebruik van maak. Bepaalde zaken zijn nu eenmaal (nog) niet te vermijden. Bovendien kan je niet zomaar overschakelen naar een 'zero waste' / 'plastic-vrij' leven, dit is een proces dat heel wat tijd en doorzettingsvermogen vergt. Ik ben er nog lang niet in vergelijking met bijvoorbeeld Bea Johnson of Lauren Singer, maar ik heb wel alvast aan een groener tintje dan mijn medebloggenootjes.

Wat is nu het doel van dit gedeelte? Wel, ik hoop jullie inspiratie te bieden. Have fun!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page